Domáca nutela

Bez čoho si neviete predstaviť svoj deň? Káva? Mobil? U mňa je to niečo sladké. Žiaľ roky ani mne neubúdajú, a tak bolo na čase sa začať trochu starať o to, ako svoje telo vyživujem. A rafinované cukry na každom kroku nie sú ideálne.

Tak som zapátrala, vyskúšala a ostala milo prekvapená.

Potrebujem: 

200 g lieskových orechov
cca 4 – 6 PL kvalitného kakaa
cca 1 PL kokosového oleja
pár kvapiek vanilkovej esencie/valinkový lusk
sladidlo (med, agáve, stévia…)

1. Ako prvé musíme zbaviť lieskové orechy hnedej šupky. Dáme ich preto do rúry na asi 15 minút (180°C). Keď už voňajú a zlatnú, vyberieme ich a ošúpeme. Ale nie jednotlivo 😊. Vezmeme si do ruky za hrsť orechov a šúchame, kým väčšina šupky neopadá. Nemusíte sa báť, keď niektoré orechy nejdú ošúpať úplne kompletne. Nebude to vôbec cítiť ani vadiť 😊.

2. Olúpané orechy vložíme do mixéra. Mixujeme na jemný prach. Pridám olej a mixujeme ďalej, kým nevznikne pasta. Postupne pridáme kakao a vanilku.

3. Mixujeme do vtedy, kým celá masa nebude mať krásnu krémovitú konzistenciu. Na záver osladíme medom, agáve alebo iným sladidlom podľa výberu. A šup s ňou na palacinky!

POZOR! Dôležité upozornenia a poznatky 😊

  • Ak sa rozhodnete sladiť medom tak ako ja, po pridaní medu už nemixujte! Ja som túto chybu urobila a celá krásna pastovitá hmota sa mi v momente zrazila na hrudy. Predpokladám, že rovnaká reakcia by nastala pri použití sirupu z agáve. Med je lepšie iba jemne zamiešať do hotovej hmoty.
  • Mne osobne sladilo vo výsledku až tak nechýbalo, takže pri ďalšom pokuse som ho úplne vynechala.
  • Dajte si naozaj záležať na kvalite kakaa. Žiadne kakao holandského typu, ktoré je plné cukru. Prečítajte si zloženie kakaa a nutričné hodnoty. Kvalitné kakao by nemalo mať ani 1 celý gram cukru na 100g hmoty.
  • Množstvo kakaa je veľmi subjektívne, záleží, ako veľmi kakaovú nátierku chcete mať. Treba ale myslieť na to, že čím viac kakaa, tým bude hmota trúsivejšia. Ak ste ešte viac sladkomilní ako ja, môžete skúsiť pridať napríklad roztopenú kvalitnú čokoládu zmiešanú s trochou kokosového oleja alebo iného tuku.
  • Ak hmota nie je pekne pastovitá (napr. pridali ste viac kakaa), pridajte trochu vody.
  • Osobne skladujem nátierku v chladničke, mám pocit, že tak dlhšie vydrží.

Dobrú chuť!

Leave a Reply

